PROFIELINTERIM COMMUNICATIE MANAGEMENTCOMMUNICATIEADVIESPRESENTATIES EN TRAININGENCOACHING
 
naar homepage      vorige pagina
 

Presentaties en Trainingen

QVC verzorgt trainingen en presentaties over communicatie, klantgerichtheid en HR-gerelateerde onderwerpen voor allerlei soorten bijeenkomsten. Stuk voor stuk praktische en vooral herkenbare onderwerpen voorzien van herkenbare en actuele voorbeelden uit de interim praktijk. Uitgangspunt is dat u er de volgende dag meteen mee aan de slag moet kunnen. In de workshops is veel ruimte voor interactie en discussie, zodat iedereen zich daadwerkelijk door het onderwerp kan laten raken. Wie er nog geen genoeg van heeft vindt na afloop een beknopt overzicht in zijn mailbox van relevante en inspirerende publicaties. 

 Lees hier de referentie door Jaap Bron
 Lees hier de referentie door Luuk giebels
 Lees hier de referentie door Erik Ernst
 Lees hier de referentie door Eveline de Vlam
 Lees hier de referentie door Willem de Wit
 Lees hier de referentie door Gerda Woltjer
 Lees hier de referentie door Josien van de Beek
 Lees hier de referentie door Margreet Roose

Een overzicht
1. Heeft u uw achterdeur wel dichtgetimmerd?
2. Professioneel Presenteren: Straf of Feest?
3. Hiep, Hiep, Hoera, eindelijk burnout!
4. Maak de pers uw bondgenoot
5. Coachend leidinggeven: Sleutel tot een stukje rust in uw tent
6. Effectief bedrijfscommunicatie: een kritische blik op uw communicatie
7. Beurstraining: een goede voorbereiding is het halve resultaat
8. Netwerken hoe doe je dat?
9. Etiquettetraining: weten we nog wel hoe het hoort?
10. Media Training: voorbereid aan de start is de halve race gewonnen
11. Uw klant is gekke Henkie niet!

  Meer weten? Neem hier contact met mij op.

1. Heeft u uw achterdeur wel dichtgetimmerd?
Een inspirerende workshop over personeelstrends en -ontwikkelingen met aansprekende praktijkvoorbeelden. Zie uw mensen eens als klant! Als u mensen binnenhaalt, zonder eerst uw achterdeur dicht te timmeren dan rennen ze er weer even hard uit. Om mensen te binden en te boeien kijkt u eerst kritisch naar uzelf. Waarom werken mensen eigenlijk hier? Halen ze bij mij wel het beste uit zichzelf? Een interactieve en vooral praktische workshop  waarmee u meteen aan de slag kunt. Onderwerpen zijn wervingstechnieken, coaching, begeleiding en beloning van mensen maar dan anders. Kortom, een praktische aanpak waarmee u leert uw mensen weer centraal te stellen.
Resultaat: u zit de volgende dag met een andere bril op achter uw bureau.


2. Professioneel Presenteren: Straf of feest?
In een wereld waarin de vorm soms belangrijker dan de inhoud lijkt zijn goede presentatie vaardigheden voor uw medewerkers van vitaal belang. Hoe bereid ik mij voor? Wat zijn mijn kernboodschappen? Welke presentatiemiddelen kies ik en uiteindelijk, wat moet ik doen om goed uit de verf te komen en mijn boodschap overtuigend over te dragen op mijn gehoor. Afhankelijk van uw trainingsbehoefte leert u in een dagdeel of in een dag de kneepjes van het succesvol presenteren. Na de training kunt u zich bij een presentatie laten coachen of begeleiden.
Resultaat: u weet in ieder geval waar u op moet letten. De rest moet u toch écht zelf doen.


3. Hiep, hiep, Hoera, eindelijk Burnout!
Herkent u dit? "Ik heb het gevoel dat ik constant op mijn tenen loop." "Op een gegeven moment brak gewoon het lijntje; Ik voel me helemaal oppeldepop. Ik was te moe om de sleutel nog in het contactslot te steken en vroeg me opeens af: waar ben ik en wat doe ik hier eigenlijk?"
10% van de beroepsbevolking lijdt aan burnout of zit er tegenaan. Burnout "hoort" dus bij onze tijdgeest. Is dat normaal? Volgens mij niet. Druk, tempo, presteren daarmee maken we onszelf gek (er staat dus niet …laten we ons gek maken!). Het is een keus ook al weet u dat nog niet. Wat kunt u leren van mensen die het hebben meegemaakt, bij wie het lijntje een keer geknapt is. Is het leuk? Nee, helemaal niet, maar de meesten leren er veel van en komen er anders door in het leven te staan. Meer oog voor je gezin, meer vrije tijd en durven kiezen. Minder netwerken, clubjes, avonden weg en jezelf belangrijk en onmisbaar voelen. In "Hiep, hiep hoera, eindelijk burnout" neemt ervaringsdeskundige -én sindsdien zelfstandig ondernemer- Cees van Doorn u mee door het proces. Interactief, praktisch en herkenbaar voor de kenniswerker van alledag. Kijk eens kritisch naar uzelf en beoordeel hoe ver u al bent op de weg naar burnout. Wat kunt u leren van anderen? Een workshop boordevol (zelf)reflectie, tips en trucs en een heuse "burnouttest" zodat u exact weet of u in de gevarenzone zit of niet.
Resultaat: u leert kritisch te kijken naar uw eigen houding en die van uw medewerkers waardoor u alert zult reageren op signalen van langdurige overbelasting. U gaat bewust om met de balans tussen draagkracht en draaglast. Kortom: een investering niet alleen in uzelf maar ook in uw deskundigheid als leidinggevende of gedreven professional.


4. Maak de pers uw bondgenoot
Producten en diensten lijken steeds meer op elkaar. Steeds vaker is communicatie hét onderscheidend element. Een goed en doordacht persbeleid, en daar hoeft u écht geen Philips of KPN voor te heten, kan u helpen uw boodschap beter over te brengen. Hoe doet u dat? Hoe werken media en aan welke spelregels heeft u zich te houden? Hoe stuurt, registreert en benut u publiciteit en zorgt u dat vooral UW boodschap overkomt? U zult zien dat de pers geen onvoorspelbare duistere macht voor u is.
Resultaat: u krijgt meer greep op publiciteit en zet dit middel bewust in.


5. Coachend leidinggeven: sleutel tot een stukje rust in uw tent
De tijd van `niet lullen maar poetsen’ is voorbij. Alleen in crises is dit een geaccepteerde en effectieve leiderschapsstijl. Wat nu? Doorslaan naar de andere kant waar alles mag en niets moet? Het alternatief is Coachend leidinggeven. Maak uw medewerkers mede-werkers. Raak overtuigd dat door begeleiding en aandacht voor persoonlijke groei uw mensen langer uitdaging en voldoening zullen vinden in hun werk(gever). Hoe doet u dat? Welke afspraken maakt u dan en welke vaardigheden zijn nodig?
Resultaat: uw mensen zullen uw stijl van leidinggeven waarderen.


6. Effectieve bedrijfscommunicatie: een kritische blik op uw communicatie
U beschikt niet over een fors opgetuigde communicatie- of marketingafdeling. Maar betekent dit dat uw communicatie het ondergeschoven kindje moet blijven? Nee, zeker niet in een omgeving waar marktcommunicatie steeds meer het beeldbepalende element vormt. Vrijwel iedereen maakt een goed product. Door uw eigen communicatie inspanningen eens langs de meetlat te leggen en uzelf een paar kritische vragen te stellen wordt vanzelf duidelijk waar de winst te halen is. Een benadering volgens de Communicatie Maxicheck, een succesvolle audit van Quo Vadis Communicatie.
Resultaat: u perst meer rendement uit uw communicatie euro’s.


7. Beurstraining: een goede voorbereiding is het halve resultaat
Beurzen en evenementen spelen een grote rol in de marketing communicatiemix van bedrijven en overheden. Helaas gaat de aandacht meestal uit naar de kleur en inrichting van de beursstand. En dat terwijl het juist uw mensen ín die stand zijn die het resultaat bepalen. Quo Vadis Communicatie heeft ruime ervaring met beurzen en evenementen als marketing communicatie instrument en weet als geen ander hoe u van uw standbezetting een slagvaardig team maakt. De beurstraining neemt slechts een dagdeel in beslag en is praktisch en interactief. In een halve dag of gedurende een avond leren uw mensen hoe ze het meeste rendement kunnen halen op de beursvloer. Daarbij wordt nadrukkelijk de verbinding gelegd tussen de doelstellingen, de mensen en het standconcept.
Resultaat: u vergroot het rendement van uw kostbare beursdeelname.


8. Netwerken hoe doe je dat?

Vooral in de zakelijke dienstverlening is netwerkvaardigheid essentieel. Geschat wordt dat tussen 30 en 40 procent van de omzet direct of indirect uit zakelijke netwerken komt. Bouwen aan een netwerk gaat de één makkelijker af dan de ander, maar veel is te leren. Wie zijn mijn relevante netwerkcontacten? Hoe raak ik met hen in contact en welke (ongeschreven) regels gelden er? Welke doelen stel ik mezelf? Naast deze training kan Quo Vadis Communicatie u ook met raad en daad bijstaan bij het vormen van uw netwerk.
Resultaat: netwerken wordt het concreet werken aan uw eigen doelen.


9. Etiquettetraining: weten we nog wel hoe het hoort?
De kranten staan er bol van: geen volk zou zo onbeschoft zijn als de Nederlanders. Nu ligt dat in de zakelijke en commerciële praktijk best wat genuanceerder. Vast staat wél dat beleefdheid weer mag en goede omgangsvormen niet allen op prijs worden gesteld maar ook mede uw commercieel succes bepalen. Maar hoe doet u dat? De vraag is meteen een kans want goede omgangsvormen zijn dé manier om u te onderscheiden.
Resultaat: u voelt zich zekerder en meer ontspannen in uw dagelijkse omgang met anderen.


10. Mediatraining: voorbereid aan de start is de halve race gewonnen
Wanneer u plotseling hoort dat u vanavond op mag treden in een regionaal business programma schrikt u misschien even. Dan is het verstandig om te zorgen dat u optimaal voorbereid aan de start verschijnt. Dat kan best op het laatste nippertje maar beter is om te zorgen dat u voorbereid bent. Alleen of in een klein gezelschap leert u in een dag(deel) hoe media werken, wat belangrijk is en wat u kunt doen om uw boodschap goed over het voetlicht te krijgen.
Resultaat: u voelt zich zekerder bij uw mediacontacten en weet uw kernboodschappen over te brengen.

 
11. Uw klant is gekke Henkie niet!
Klanten komen en gaan, maar hoe krijgt u daar grip op? Klanten zijn bepaald niet gek en beoordelen u en uw dienstverlening op 10 punten als (h)erkenning, toegankelijkheid en gastheerschap. Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden krijgt u gevoel bij het begrip klantgerichtheid en leert u hier actief te kiezen en gericht te sturen.
Resultaat: de buyers black box kent voor u geen geheimen meer.


  Meer weten? Neem hier contact met mij op


 


 
© Quo Vadis Communicatie 2005